تحولات غزه محور رایزنی تلفنی ولیعهد سعودی و رئیس جمهور مصر

تحولات غزه محور رایزنی تلفنی ولیعهد سعودی و رئیس جمهور مصر به گزارش شاه بلاگ، ولیعهد سعودی و رئیس جمهور مصر درجریان گفت و گویی تلفنی آخرین تحولات اراضی فلسطینی بخصوص غزه را مورد بررسی قرار دادند.


به گزارش شاه بلاگ به نقل از ایسنا، «محمد بن سلمان»، ولیعهد عربستان و «عبدالفتاح السیسی»، رئیس جمهور مصر به شکل تلفنی با یکدیگر گفتگو کردند و 2 طرف در جریان این تماس تلفنی درمورد تحولات فلسطین بخصوص غزه به بحث و تبادل نظر پرداختند.
برپایه گزارش خبرگزاری رسمی عربستان «واس»، ولیعهد سعودی درجریان این تماس بر ضرورت اتخاذ اقدام جدی و همینطور تلاش تمامی کشورهای عربی و اسلامی برای توقف تنش و تجاوزات بی وقفه رژیم صهیونیستی ضد ملت فلسطین تصریح کرد.
در این راستا، احمد فهمی، سخنگوی ریاست جمهوری مصر خاطرنشان کرد که دو طرف طی این گفتگوی تلفنی به بررسی روابط دوجانبه میان مصر و عربستان پرداختند.
محمد بن سلمان و عبدالفتاح السیسی همینطور درمورد اوضاع منطقه و راه های تقویت همکاری کشورهای عربی برای مقابله با چالش های موثر و کارآمد بر امنیت و صلح منطقه ای گفتگو کردند.
ولیعهد عربستان و رئیس جمهور مصر همینطور بر ضرورت حصول توافق آتش بس در غزه و توقف تشدید تنش در کرانه باختری تاکید نمودند.
رژیم صهیونیستی از ۷ اکتبر ۲۰۲۳ با حمایت آمریکا جنگ ویرانگری را ضد مردم غزه راه انداخته است که تابحال بیشتر از ۱۳۴ هزار شهید و زخمی و بیشتر از ۱۰ هزار مفقود برجای گذاشته است.
صهیونیست ها همینطور حملات خود به مناطق مختلف کرانه باختری را تشدید کرده و این حملات واکنش های بسیاری را از جانب مقامات خیلی از کشورها به دنبال داشته و خواهان توقف این جنایت ها شده و نسبت به تبعات این اقدامات اخطار داده اند.



منبع:

1403/06/12
11:00:03
5.0 / 5
124
تگهای خبر: امنیت , كشور
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۴
شاهبلاگ

شاه بلاگ

وبلاگ عمومی

shahblog.ir - حقوق سایت شاه بلاگ محفوظ است