ارتش یمن سرنگونی دهمین پهپاد آمریکایی را تایید کرد

ارتش یمن سرنگونی دهمین پهپاد آمریکایی را تایید کرد به گزارش شاه بلاگ، سخنگوی نیروهای مسلح یمن امروز (دوشنبه) از سرنگونی یک پهپاد آمریکایی دیگر در حریم هوایی این کشور اطلاع داد.


به گزارش شاه بلاگ به نقل از ایسنا، سرتیپ «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن در اینباره اعلام نمود: نیروهای مسلح یمن در پشتیبانی از مظلومیت ملت فلسطین در نوار غزه و مقاومت دلیرانه آنها و همینطور در پاسخ به حملات تجاوزکارانه آمریکا و انگلیس به یمن، یک پهپاد آمریکایی از نوع «MQ-9» را در حریم هوایی استان «ذمار» سرنگون کرد.
یحیی سریع در اینباره خاطرنشان کرد: پهپاد ساقط شده در حریم هوایی استان ذمار سومین پهپاد در عرض یک هفته و دهمین نوع از پهپاد MQ-9 سرنگون شده از زمان آغاز عملیات پشتیبانی غزه است.
سخنگوی نیروهای مسلح افزود: نیروهای ما و ملت استوار و مبارز یمن همچنان با عملیات ویژه در زمین و دریا به پشتیبانی از ملت فلسطین ادامه می دهند.
او همینطور تصریح کرد: تا وقتی که تجاوزات متوقف نشده و محاصره ملت فلسطین در غزه رفع نشود، عملیات ما متوقف نخواهد شد.
یمن در پشتیبانی از غزه با آغاز حملات خود در ۳۱ اکتبر ۲۰۲۳ و انجام ده ها عملیات بعد از آن، تلاشهای آمریکا و انگلیس را برای شکستن محاصره تحمیل شده بر رژیم صهیونیستی در سرتاسر دریای سرخ ناکام گذاشته و این عملیات حتی از ناکام گذاشتن این تلاش ها فراتر رفته و صنعا به دنبال حماقت ائتلاف آمریکایی با انجام حملات به مناطق مختلف یمن، اهداف خویش را گسترش داده و حالا کشتی های آمریکایی و انگلیسی را هم شامل شود.
کارشناسان در اینباره معتقدند که عملیات بی سابقه ارتش یمن علاوه بر این که مانع از تلاشهای آمریکا و انگلیس برای شکستن محاصره دریایی رژیم صهیونیستی شد، توان نظامی را نشان داد که واشنگتن از آن بی خبر بود و در واقع معادلات آنرا به هم ریخت.
به رغم اصرار صنعا برای تحمیل محاصره دریایی بر رژیم صهیونیستی تا پایان محاصره و تجاوزات غزه و هدف قرار دادن کشتی های این رژیم و کشتی های آمریکا و انگلیس در نتیجه حماقت آنها با حمله به یمن، اما بر حفظ امنیت ناوبری دریایی برای دیگر کشتی ها تاکید دارد و اظهارات مقامات آن گواه این نیت است.


1403/06/26
12:17:15
5.0 / 5
28
تگهای خبر: امنیت , پهپاد , كشور
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۶ بعلاوه ۲
شاهبلاگ

شاه بلاگ

وبلاگ عمومی

shahblog.ir - حقوق سایت شاه بلاگ محفوظ است