احتمال موافقت آمریکا و انگلیس با استفاده اوکراین از موشک های دوربرد برای حمله به روسیه

احتمال موافقت آمریکا و انگلیس با استفاده اوکراین از موشک های دوربرد برای حمله به روسیه شاه بلاگ: در صورتیکه رایزنی انگلیس و آمریکا درباره ی اجازه دادن به اوکراین جهت استفاده از موشک های دوربرد اهدایی این 2 کشور برای حمله به اهدافی در خاک روسیه ادامه دارد، یک رسانه آمریکایی نوشت که ممکنست وزیر خارجه آمریکا در مسافرت به اوکراین به مقامات کی یف جهت استفاده از این تسلیحات چراغ سبز نشان دهد.


به گزارش شاه بلاگ به نقل از ایسنا، رییس کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا گفته است که «آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه آمریکا در مسافرت خود به اوکراین به مقامات کی یف خواهد اظهار داشت که اجازه استفاده از موشک های دوربرد «اتکمز» (ATACMS) را برای حمله به خاک روسیه خواهند داشت.
پایگاه خبری-تحلیلی «وار زون» با انتشار این مطلب گزارش داد: «مایکل مک کال، رییس کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان به پایگاه خبری-تحلیلی آکسیوس گفت ۲ روز پیش با بلینکن صحبت کرده و او با همتای خود (دیوید لمی، وزیر امور خارجه انگلیس) از انگلیس به کی یف می رود تا به آنها بگوید به آنها اجازه خواهند داد که با اتکمز به روسیه حمله کنند.»
دستیار مک کال تایید نمود که وی در رویداد «تریبون فست» در تگزاس این اظهارات را مطرح کرده است.
دولت آمریکا تاکنون، اوکراین از به کار بردن موشک های اتکمز در حمله به خاک روسیه منع کرده است. این موشک ها بردی در حدود ۲۰۰ مایل دارند. از همین رو، انگلیس نیز اجازه استفاده اوکراین از موشک های کروز اهدایی «استورم شدو» را برای حمله به اهدافی در خاک روسیه نداده است.
بلینکن سه شنبه در کنفرانس خبری خود با لمی در لندن اشاره کرده بود که دولت بایدن مایل است اجازه استفاده از موشک های اتکمز را به روسیه بدهد.
او اظهار داشته بود: «من فکر می کنم یکی از مشخصه های تلاش ما از روز اول برای پشتیبانی از اوکراین در مقابل این تجاوز، اطمینان یافتن از این بوده است که آن چه نیاز دارند را به کارآمدترین شکل ممکن برای مقابله با تجاوز روسیه در اختیار داشته باشند. فکر می کنم از روز اول شاهد بوده اید که ما مدام خودمان را برمبنای شرایط میدانی و برمبنای عملکرد روسیه تطبیق داده ایم. این در تمامی کارهای ما خط مشی مان بوده است.»
شلیک موشک دوربرد «اتکمز» آمریکا

1403/06/21
12:50:07
5.0 / 5
1644
تگهای خبر: كشور , موشك
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۸ بعلاوه ۱
شاهبلاگ

شاه بلاگ

وبلاگ عمومی

shahblog.ir - حقوق سایت شاه بلاگ محفوظ است