شارل میشل:

حمله اسرائیلی ها به یونیفل در لبنان غیرقابل قبول است

حمله اسرائیلی ها به یونیفل در لبنان غیرقابل قبول است شاه بلاگ: رییس شورای اتحادیه اروپا امروز (جمعه) حمله نیروهای صهیونیست به نیروهای صلح بان سازمان ملل (یونیفل) در جنوب لبنان را محکوم نمود.


به گزارش شاه بلاگ به نقل از ایسنا، «شارل میشل» رییس شورای اتحادیه اروپا در حاشیه نشستی در جنوب شرق آسیا در لائوس اظهار داشت: «حمله به یک هیئت صلح بان در جنوب لبنان توسط نیروهای اسرائیلی غیرقابل قبول است.»
به نقل از شبکه خبری العربیه، ایشان سپس اظهار داشت: «چنین اقدامی غیرمسؤولانه و غیرقابل قبول است. برای همین ما از اسرائیل و تمامی طرف های درگیری لبنان می خواهیم تا به قوانین بشردوستانه بین المللی احترام بگذارند.»
نیروی موقت سازمان ملل در لبنان (یونیفل) روز پنجشنبه اعلام نمود که ۲ تن از صلح بانان آنها بر اثر شلیک یک تانک اسرائیلی به برج مراقبت در مقر این نیروها در راس الناقوره که به سقوط آنها منجر گردید، مجروح شدند.
یونیفل در اطلاعیه ای اعلام نمود که هرگونه حمله به نیروهای حافظ صلح «نقض فاحش مقررات بین المللی بشردوستانه» است.
این سازمان حافظ صلح که متشکل از حدود ۱۰ هزار حافظ صلح از ۵۰ کشور است و در سال ۱۹۷۸ تاسیس شد، اظهار داشت که نیروهای اسرائیلی «عمدا» به مواضع آن در امتداد مرز شلیک کرده اند.
«آندره آ تننتی»، سخنگوی یونیفل هم به شبکه خبرگزی الجزیره اظهار داشت که این حمله یک اقدام «بسیار جدی» بود.
این در حالیست که «دنی دانون» سفیر رژیم صهیونیستی در سازمان ملل مدعی شد: اسرائیل به گفت و گو و هماهنگی با نیروهای بین المللی حافظ صلح سازمان ملل (یونیفل) ادامه خواهد داد.»
دانون در اظهاراتی به دور از واقعیت ادعا کرد: «اسرائیل نمی خواهد در لبنان حضور داشته باشد، اما آن چه لازم است برای حذف حزب الله از مرزهای شمالی خود انجام خواهد داد.»



منبع:

1403/07/20
11:16:25
5.0 / 5
77
تگهای خبر: بین الملل , كشور
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۳ بعلاوه ۲
شاهبلاگ

شاه بلاگ

وبلاگ عمومی

shahblog.ir - حقوق سایت شاه بلاگ محفوظ است