آمریکا در فکر تعطیلی باردیگر اسکله غزه

آمریکا در فکر تعطیلی باردیگر اسکله غزه شاه بلاگ: ارتش ایالات متحده درحال بررسی این گزینه است که به سبب شرایط ناماساعد آب و هوایی، بار دیگر اسکله موقتی که در سواحل غزه برپا کرده را جمع کند.


به گزارش شاه بلاگ به نقل از ایسنا، ارتش آمریکا درحال بررسی جمع کردن اسکله موقتی است که در سواحل غزه ساخته و ممکنست آنرا به اراضی اشغالی بازگرداند.
نیروی دریایی ایالات متحده یک بندر موقت در ساحل غزه به وجود آورده تا ارسال کمک های بشردوستانه به فلسطینیان این باریکه تسهیل شود؛ بندری که ۳۲۰ میلیون دلار هزینه داشته؛ اما به اذعان غربی ها تا امروز تاثیر چندانی بر تحویل محموله های بشردوستانه به ساکنان غزه نداشته است.
به گزارش شبکه خبری سی. ان. ان، مقامات آمریکایی نگران هستند که آب وهوای نامساعد و دریای خروشان، باردیگر به این اسکله لطمه بزند. این اتفاق قبلاً با گذشت تنها چند روز بعد از شروع تحویل کمک های بشردوستانه به وقوع پیوست و چهار کشتی آمریکایی به سبب آب وهوای نامساعد به ساحل رانده شده و به گل نشستند.
بگفته مقامات آمریکایی، این دومین بار در چند هفته اخیر خواهد بود که آمریکا ناچار است این اسکله را به بندر اشدود در اراضی اشغالی منتقل کنند.
در اوایل این ماه، اسکله آمریکایی در دریای خروشان گرفتار مشکل شده و نیاز به تعمیرات پیدا کرد. بخش معیوب آن در اشدود تعمیرشده و باردیگر به سواحل غزه بازگشتند، اما به سبب خروشان بودن دریا در دوشنبه و سه شنبه، باردیگر مجبور به توقف تحویل کمکه های بشردوستانه شد.
اسکله برای انتقال هزاران تن کمک به غزه استفاده شده است. اما استفاده از آن بسیار به شرایط آرام دریا بستگی دارد. مقامات گفتند که پیش بینی برای جمعه و آخر هفته نشان دهنده دریاهای خروشان است.
این در حالیست که مقامات آمریکایی گفته اند شرایط آب وهوا در پاییز و زمستان بدتر خواهد شد و آینده این اسکله نامشخص است، اسکله ای که در پی تعطیلی چند روزه آن، کمک های بشردوستانه بر ای فلسطینیان در ساحل غزه انباشته شده است.
«سیندی مک کین» مدیر برنامه جهانی غذا در روز یکشنبه اظهار داشت که فعالیت این اسکله در پی انتشار گزارش هایی در خصوص استفاده نظامی رژیم صهیونیستی از آن، متوقف شده است. پنتاگون این گزارش ها را تکذیب نمود و گفت فعالیت نظامی رژیم صهیونیستی در نزدیکی اسکله بوده اما در عملیات از این اسکله استفاده نشده است.
این در حالیست که رهبر انصارالله یمن نیز در این زمینه اظهار داشت: «کشتاری که دشمن در اردوگاه النصیرات با مشارکت مستقیم آمریکا انجام داد شامل ۲۵۰ حمله به حدود ۹۰ خانه بود. دشمن صهیونیستی با بهره گیری از اسکله شناور به اردوگاه النصیرات حمله زمینی کرد و استفاده از اسکله شناور در تجاوز صهیونیست ها به النصیرات نشان دهنده این واقعیت است که این اسکله یک پایگاه آمریکایی است.»
سازمان ملل درحال انجام تحقیقاتی درباره ی نقش اسکله آمریکایی در حمله به النصیرات است و بعد از پایان تحقیقات، نتیجه را اعلام خواهدنمود.




منبع:

1403/03/25
12:59:37
5.0 / 5
277
تگهای خبر: جهان
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۱ بعلاوه ۵
شاهبلاگ

شاه بلاگ

وبلاگ عمومی

shahblog.ir - حقوق سایت شاه بلاگ محفوظ است