آمریکا درحال کار بر روی یک توافق امنیتی بلندمدت با اوکراین است

آمریکا درحال کار بر روی یک توافق امنیتی بلندمدت با اوکراین است به گزارش شاه بلاگ، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا تایید نمود که ایالات متحده درحال کار بر روی ترتیبات یک توافق امنیتی بلندمدت با اکراین است.


به گزارش شاه بلاگ به نقل از ایسنا، متیو میلر، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا ظرف یک نشست مطبوعاتی اظهار داشت: «باید بگویم ما به صراحت اعلام نموده ایم که درحال کار بر روی راه هایی برای عرضه حمایت بلندمدت از امنیت اکراین هستیم. ما روی ترتیبات امنیتی بلندمدت کار کرده ایم، این چیزی است که رئیس جمهور جو بایدن در زمان آخرین اجلاس سران ناتو علنی کرد.»
به گزارش اسپوتنیک، ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اکراین هفته گذشته در مصاحبه ای اظهار داشت که ایالات متحده و اکراین درحال مذاکره در رابطه با توافقنامه امنیتی دوجانبه مشابه توافقی هستند که کی یف با هشت کشور همچون آلمان، بریتانیا، فرانسه و فنلاند تا به امروز امضا نموده است.
به قول زلنسکی، کی یف می خواهد با ایالات متحده یک توافقنامه کمک امنیتی امضا کند که «قوی تر» از همه توافق هایی است که اکراین تابحال امضا نموده است و شامل حمایت مالی، سیاسی، تسلیحاتی و تولید مشترک تسلیحات می شود.
کشورهای غربی از زمان آغاز عملیات نظامی روسیه در اکراین در فوریه 2022، کمک های نظامی و مالی به کی یف عرضه کرده اند. کرملین به صورت مداوم نسبت به تداوم تحویل تسلیحات به کی یف اخطار داده و گفته است که منجر به تشدید بیشتر درگیری خواهد شد. در آوریل 2022، روسیه یک یادداشت دیپلماتیک به همه کشورهای ناتو در رابطه با مبحث ارسال تسلیحات به اکراین ارسال کرد.
سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه اخطار داده که هرگونه محموله حاوی تسلیحات برای اکراین به یک هدف قانونی برای روسیه تبدیل خواهد شد.




منبع:

1403/02/14
09:57:11
5.0 / 5
267
تگهای خبر: امنیت , تولید , كشور
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۴ بعلاوه ۵
شاهبلاگ

شاه بلاگ

وبلاگ عمومی

shahblog.ir - حقوق سایت شاه بلاگ محفوظ است