محمودی:

رئیس جمهور آزادی شهروند ایرانی از عربستان را پیگیری کرد

رئیس جمهور آزادی شهروند ایرانی از عربستان را پیگیری کرد به گزارش شاه بلاگ، مدیرکل کنسولی وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران ضمن اشاره به پیگیری رئیس جمهور برای آزادی شهروند ایرانی بازداشت شده در عربستان اظهار داشت که «موضوعات در رابطه با ایرانی ها و شهروندان برای دولت و نظام جمهوری اسلامی ایران یکی از مهم ترین موضوعات است».


به گزارش شاه بلاگ به نقل از ایسنا، «علیرضا محمودی» مدیرکل کنسولی وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران روز پنجشنبه توضیحاتی را در رابطه با وضعیت آزادی شهروندان ایرانی از زندان های کشورهای مختلف عرضه کرد.
محمودی که با شبکه خبر گفتگو می کرد، در رابطه با آزادی شهروندان ایرانی از عربستان اظهار داشت: در مسافرت حج، برای برخی از شهروندان ما بنا به دلایلی مشکلاتی در عربستان بوجود آمد که نمایندگی های ما با پیگیری هایی که انجام دادند، حدودا همه شهروندان ایرانی و حجاج به سلامت به کشور بازگشتند.
وی در ادامه اظهار داشت: روز گذشته آقای محمد خزایی با پیگیری ها مجدانه و همکاری عربستان به میهن بازگشت و یکی از شهروندان ما در عربستان در بازداشت است و پیگیری های ما ان شاءالله منتهی به آزادی ایشان هم خواهد شد.
محمودی در رابطه با وضعیت ایرانی ها زندانی در دیگر کشورها هم اظهار داشت: یکی از ادارات زیرمجموعه اداره کل کنسولی در وزارت امور خارجه، اداره حمایت های کنسولی و قضایی است و از شرح وظایف ما در وزارت خارجه حمایت تام و تمام از اتباع شهروندان و ایرانیران خارج از کشور است.
او ضمن اشاره به همت شهید «حسین امیرعبداللهیان» در پشتیبانی از ایرانی ها خارج از کشور، اظهار داشت: من در خاطرم هست که در تمام سفرهایی که ایشان انجام می دادند، محورهای کنسولی به خصوص حمایت های شهروندان ایران را در صدر برنامه ها داشتند و در مذاکرات تلفنی با مقام های خارجی این مورد را به شکل ویژه مورد توجه قرار می دادند و در آن دوره اتفافات خوبی افتاد.



منبع:

1403/06/08
12:56:26
5.0 / 5
136
تگهای خبر: كشور
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۴ بعلاوه ۵
شاهبلاگ

شاه بلاگ

وبلاگ عمومی

shahblog.ir - حقوق سایت شاه بلاگ محفوظ است