در گفت وگو با وزیر خارجه اندونزی

باقری: اقدام متقابل بازدارنده ضد رژیم صهیونیستی حق ذاتی و مشروع ایران است

باقری: اقدام متقابل بازدارنده ضد رژیم صهیونیستی حق ذاتی و مشروع ایران است به گزارش شاه بلاگ، سرپرست وزارت امور خارجه کشورمان و وزیر امور خارجه اندونزی در گفتگوی تلفنی در مورد لزوم اتخاذ مواضع مشترک بخصوص توسط کشورهای اسلامی ضد اقدامات جنایتکارانه رژیم اسرائیل و حفظ امنیت و ثبات در غرب آسیا گفتگو و رایزنی کردند.


به گزارش شاه بلاگ به نقل از ایسنا، در این گفتگوی تلفنی علی باقری عنوان کرد: هم اکنون منطقه غرب آسیا در اثر جنایات رژیم صهیونیستی در یک وضعیت بحرانی به سر می برد و کشورهای اسلامی باید زمینه کمک رسانی به مردم مظلوم فلسطین در مقابله با رژیم صهیونیستی را فراهم آورند.
سرپرست وزارت امور خارجه ضمن اشاره به اقدام اخیر رژیم صهیونیستی در ترور شهید اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در تهران تصریح کرد: این جنایت صهیونیست ها امنیت ملی، حاکمیت ملی و تمامیت سرزمینی جمهوری اسلامی ایران را مورد تعرض قرار داده، ازاین رو اقدام متقابل بازدارنده ضد رژیم صهیونیستی حق ذاتی و مشروع ایران و منطبق با حقوق بین الملل، رویه های بین المللی و منشور ملل متحد است.
سرپرست وزارت امور خارجه با تقبیح اقدام وحشیانه اخیر رژیم کودک کش اسرائیل در حمله به آوارگان فلسطینی ساکن در مدرسه تابعین که درحال اقامه نماز بامداد بودند، تصریح کرد: ضروریست کلیه کشورهای اسلامی یک صدا و همسو با یکدیگر تدابیر مؤثر در جهت بازدارندگی ضد این رژیم اتخاذ کنند.
وزیر امور خارجه اندونزی هم در این گفتگو با تکیه بر این که جنایات رژیم صهیونیستی همچون ترور اخیر در تهران خطری برای صلح و امنیت بین المللی است، عنوان کرد: اندونزی ترور اسماعیل هنیه را محکوم و آنرا مصداق نقض حاکمیت ملی جمهوری اسلامی ایران می داند.
رتنو مرسودی اضافه کرد: متاسفانه تا کنون جان چهل هزار نفر از مردم فلسطین توسط رژیم اسرائیل گرفته شده و بنابراین ضروری است بر مساله آتش بس در فلسطین متمرکز گردیم و در این حوزه اتحاد و همبستگی کشورها بخصوص کشورهای اسلامی امری ضروری و مهم می باشد.




منبع:

1403/05/21
11:03:54
5.0 / 5
487
تگهای خبر: امنیت , بین الملل , كشور
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۴ بعلاوه ۴
شاهبلاگ

شاه بلاگ

وبلاگ عمومی

shahblog.ir - حقوق سایت شاه بلاگ محفوظ است