حمایت سندرز از بازداشت نتانیاهو

حمایت سندرز از بازداشت نتانیاهو شاه بلاگ: سناتور برجسته آمریکایی از درخواست حکم بازداشت سران رژیم صهیونیستی توسط دیوان کیفری بین المللی حمایت کرد.


به گزارش شاه بلاگ به نقل از ایسنا، «برنی سندرز» سناتور برجسته و مستقل آمریکا با استقبال از درخواست دیوان کیفری بین المللی (ICC) برای صدور حکم بازداشت مقابل «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی و «یوآو گالانت» وزیر جنگ این رژیم به سبب ارتکاب جنایات جنگی مقابل ملت فلسطین اشاره کرد: آن چه دادگاه لاهه انجام داده برای جامعه جهانی مهم می باشد، به این معنا که ما نمی توانیم اجازه دهیم نسل بشر به سمت وحشیگری جلو برود.
سندرز در اظهارات خود در مجلس سنا با تأکید بر این که «ایالات متحده می بایست پایبند به حقوق بین الملل باشد» اظهار داشت: به نظر من دیوان کیفری بین المللی تلاش می کند مقررات بین المللی و حداقل استانداردهای شرافت را رعایت کند. دولت ما نیز نباید کمتر از این کاری انجام دهد.
وی با اشاره به استقبال آمریکا از صدور حکم مشابه برای «ولادیمیر پوتین» رییس جمهور روسیه از طرف دادگاه لاهه اضافه کرد: دیوان کیفری بین الملل کار خودرا انجام می دهد. دارد کاری را که مقرر است انجام دهد، انجام می دهد. ما نمی توانیم قوانین بین الملل را فقط در مواقعی که مناسب باشد اعمال نماییم.
برنی سندرز همین طور به سناتورها یادآوری کرد که از زمان شروع جنگ اسرائیل مقابل غزه در هفت اکتبر سال قبل بیش از ۳۵۰۰۰ فلسطینی کشته و تقریباً ۸۰۰۰۰ زخمی شده اند.



1403/03/03
13:34:22
5.0 / 5
292
تگهای خبر: بین الملل , جهان
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۴ بعلاوه ۳
شاهبلاگ

شاه بلاگ

وبلاگ عمومی

shahblog.ir - حقوق سایت شاه بلاگ محفوظ است