بازتاب گسترده یک همایش فرهنگی در آنکارا

بازتاب گسترده یک همایش فرهنگی در آنکارا شاه بلاگ: برگزاری همایش دومین «وحدت در سایه قدس» که به مناسبت روز جهانی قدس و به ابتکار رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در آنکارا برگزار گردید، بازتاب گسترده ای در رسانه های صوتی، تصویری و نوشتاری ترکیه داشت.


به گزارش شاه بلاگ به نقل از ایسنا، در حالی که دامنه اعتراضات مردم ترکیه در ماهها و روزهای اخیر مقابل ادامه مراودات تجاری این کشور با رژیم صهیونیستی روز به روز درحال گسترش است، حضور نمایندگان رسانه های این کشور و بازتاب گسترده این همایش در رسانه های ترکیه ای را می توان نشانه ای مهم دال بر حمایت عمومی و رسانه ای از جریان مقاومت و متعاقبا، مخالفت ماهوی با رژیم اشغالگر قدس تلقی نمود. پخش مستقیم و کامل همایش از طرف برخی کانالهای ماهواره ای ترک زبان و سخنرانی شخصیتهای برجسته سیاسی در این همایش نیز بیان کننده همین اهمیت است.
خبرگزاری دولتی آناتولی همچون انتشار دهندگان خبر این همایش بود که با درج چند عکس و انتخاب جملات برجسته از سخنان سخنرانان، به انعکاس خبر همایش اقدام نمود. این خبرگزاری در قسمتی از گزارش خود، به سخنان تمل کرم الله اوغلو، رهبر حزب سعادت ترکیه در قبال بحران فلسطین اشاره کرد: «امروز در مقابل چشمان بشریت، شاهد وقوع یک نسل کشی وقیحانه و آشکار در غزه هستیم. اسرائیل آشکارا مدارس، بیمارستانها و آمبولانسها و اماکن مذهبی را هدف قرار می دهد و مردم بیگناه شامل زن و کودک را می کشد.»
همین طور پایگاه خبری پربیننده Haberler در گزارش خود از این همایش، به انعکاس قسمتی از سخنرانی لتساتسی دوبا، سفیر آفریقای جنوبی در ترکیه پرداخت. وی خطاب به مدعوین و مخاطبان همایش اصرار کرد که مسئله فلسطین از هفتم اکتبر امسال شروع نشده و ریشه یابی بحرانی که حالا شاهد آن هستیم، به سالها قبل (زمان اشغال فلسطین) باز می گردد.
پایگاه خبری Sondakika نیز برگزاری دومین همایش وحدت در سایه قدس، آن هم در بحبوحه جنگ غزه را تلاشی از طرف رایزنی فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران در آنکارا برای تمرکز افکار عمومی بر مسئله قدس و آزادی فلسطین قلمداد کرد. این پایگاه خبری، به انعکاس جمله ای از حسن حبیب الله زاده، سفیر ایران در ترکیه پرداخت که در آن، بر لزوم تلاش همه بازیگران جهانی برای توقف جنایات رژیم اشغالگر قدس در غزه تاکید گردیده است.
کانالهای تلویزیونی، قدس تی وی، کانال اولوسال و تی وی ۵ نیز تصاویر این همایش را در بخشهای تحلیلی و خبری خود بازتاب دادند.
لازم به ذکر است که در همایش وحدت در سایه قدس، علاوه بر سفیر جمهوری اسلامی ایران در ترکیه، سفیر آفریقای جنونی، پروفسور محمود ارول قلیچ، مدیرکل موسسه فرهنگی و هنری سازمان کشورهای اسلامی (ارسیکا) و تمل کارا ملااوغلو، دبیرکل حزب سعادت ترکیه سخنرانی کردند.




منبع:

1403/01/24
17:44:14
5.0 / 5
143
تگهای خبر: جهان , كشور , ماهواره
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۶ بعلاوه ۲
شاهبلاگ

شاه بلاگ

وبلاگ عمومی

shahblog.ir - حقوق سایت شاه بلاگ محفوظ است