پاشینیان:

روابط ارمنستان و روسیه دوران سختی را تجربه می کند

روابط ارمنستان و روسیه دوران سختی را تجربه می کند به گزارش شاه بلاگ، نخست وزیر ارمنستان امروز( چهارشنبه) گفت، روابط بین ارمنستان و روسیه دوران سختی را پشت سر می گذارد، اما اهمیت آنها برای حاکمیت مستقل، حق حاکمیت و امنیت این کشور به سختی قابل ارزیابی است.


به گزارش شاه بلاگ به نقل از ایسنا، نیکول پاشینیان، نخست وزیر ارمنستان در جلسه دولت اظهار داشت: روابط بین ارمنستان و روسیه دوران سختی را پشت سر می گذارد، اما اهمیت آنها برای حاکمیت مستقل، حق حاکمیت و امنیت [ارمنستان] بسیار زیاد و غیرقابل ارزیابی است.
وی اظهار داشت: آمریکا و اتحادیه اروپا نمی آیند مشکلات ارمنستان را حل کنند. باید همه مشکلات توسط خودمان حل شود.
در سپتامبر ۲۰۲۳ که جمهوری آذربایجان بار دیگر کنترل قره باغ را به دست گرفت و از حمایت روسیه برخوردار شد، تنش ها میان ایروان و مسکو بالا گرفت.
به گزارش اسپوتنیک، قفقاز جنوبی یکی از پرتنش ترین مناطق جهان به حساب می آید که بخشی از آن به علت درگیری طولانی مدت میان ارمنستان و جمهوری آذربایجان بر سر منطقه قره باغ است. پس از تحرکات نظامی باکو در سپتامبر ۲۰۲۳، کنترل این منطقه که عموما از ارمنی ها تشکیل شده بود، به دست جمهوری آذربایجان افتاد و حدودا همه ساکنان محلی به ارمنستان فرار کردند.
در همین حال آمریکا و اروپا برای کشاندن ارمنستان به اردوگاه غرب تلاش می کنند. نمایندگان ارشد آمریکا و اتحادیه اروپا هم اخیرا در بروکسل با عرضه حمایت های مالی از ارمنستان کوشیدند تا این کشور را از روسیه دورتر و به بلوک قدرت خود نزدیک کنند.
فاصله گرفتن ارمنستان از روسیه از وقتی شروع شد که در زمان حمله غافلگیرانه نیروهای مسلح جمهوری آذربایجان به قره باغ، ایروان، مسکو را به عدم پشتیبانی از خود متهم کرد. از آن زمان ایروان عملا عضویت خود در سازمان پیمان امنیت جمعی با روسیه را به حالت تعلیق درآورده و میزبان رزمایش نظامیان آمریکایی بوده است. ارمنستان حتی به اکراین کمک هایی ارسال کرده و برای عضویت در اتحادیه اروپا هم تمایل نشان داده است.




منبع:

1403/01/22
13:10:01
5.0 / 5
195
تگهای خبر: امنیت , جهان , كشور
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۳ بعلاوه ۴
شاهبلاگ

شاه بلاگ

وبلاگ عمومی

shahblog.ir - حقوق سایت شاه بلاگ محفوظ است