توسط دانش بنیان ها؛

جلیقه های ضداشعه با فناوری نانو ایرانی بهبود می یابد

جلیقه های ضداشعه با فناوری نانو ایرانی بهبود می یابد به گزارش شاه بلاگ، یک شرکت دانش بنیان موفق به توسعه فناوری منسوجات جاذب پرتوهای X و UV شده است. این فناوری در جلیقه و روپوش ضداشعه قابل استفاده می باشد.



به گزارش شاه بلاگ به نقل از ستاد نانو، شرکت کارین شیمی، یکی از شرکتهای نوپای حاضر در نمایشگاه ایران نانو ۱۴۰۳ خواهد بود که موفق به توسعه فناوری منسوجات جاذب پرتوهای X و UV شده است. این فناوری در جلیقه و روپوش ضداشعه قابل استفاده می باشد، روپوش هایی که در کلیه مراکزی که از اشعه X استفاده می نمایند بخصوص مراکز رادیولوژی، برای بیمار و اپراتور، قابل استفاده می باشد.
اشعه X در تشخیص انواع بیماری ها مهم و پرکاربرد است، به صورتی که به کارگیری آن امری اجتناب ناپذیر بوده، هرچند که مسائلی هم با خود به همراه دارد. هر بار که شخصی در معرض این پرتوهای پر توان قرار می گیرد احتمال جهش های ژنتیکی یا تغییرات مضر در قسمتهایی از بدن او وجود خواهد داشت، ازاین رو باید تا حد امکان تابش غیرضروری به بدن به حداقل برسد.
کارین شیمی با طراحی منسوجات محافظ اشعه X این امکان را فراهم نموده که صدمه های ناشی از این اشعه به حداقل برسد. این منسوجات همینطور برای محافظت در مقابل اشعه UV هم مناسب هستند، پرتوهایی که جزء جدانشدنی نور خورشید بوده و می تواند منجر به پیری زودرس پوست، صدمه به رنگدانه پوست، ایجاد لکه های پوستی، آفتاب سوختگی و در موارد حاد صدمه به سلول های سنگفرشی و بروز بیماری های پوستی شود.
کارین شیمی با طراحی منسوجات محافظ در مقابل پرتوهای UV، بخصوص دستکش های نخی محافظ این امکان را فراهم نموده تا صدمه های ناشی از اشعه فرابنفش بخصوص هنگام رانندگی، پیاده روی و دوچرخه سواری به حداقل برسد. از مزایای این محصولات کاهش قیمت تمام شده در مقایسه با نمونه های وارداتی، وزن کمتر نسبت به نمونه های مشابه و منطعف بودن آنها است.
کارین شیمی موفق به ساخت نمونه اولیه محصول شده و تست های کارآمدی محصول هم با موفقیت انجام شده است. برای آشنایی با فعالیت این شرکت مستقر در پارک علم و فناوری همدان از پانزدهمین نمایشگاه بین المللی فناوری نانو، ایران نانو ۱۴۰۳، بازدید فرمایید.
نمایشگاه بین المللی ایران نانو ۱۴۰۳ در ایام ۱۳ تا ۱۶ آبان ماه سالجاری در سالن های ۵ (ملل) و ۴۴ (خلیج فارس) برگزار می گردد.

1403/07/18
09:57:47
5.0 / 5
74
تگهای خبر: بین الملل , پارك علم و فناوری , توسعه , جت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۱ بعلاوه ۳
شاهبلاگ

شاه بلاگ

وبلاگ عمومی

shahblog.ir - حقوق سایت شاه بلاگ محفوظ است