با تلاش دانش بنیان ها محقق شد؛

شناسایی ناهنجاری های قامتی و اختلالات حرکتی با هوش مصنوعی ایرانی

شناسایی ناهنجاری های قامتی و اختلالات حرکتی با هوش مصنوعی ایرانی به گزارش شاه بلاگ، متخصصان یک شرکت دانش بنیان با استفاده از فناوری هوش مصنوعی موفق به تولید دستگاه آنالیز ساختار قامتی شدند که به متخصصان کمک می نماید، تصمیمات بهتری در زمینه درمان و اصلاح حرکات بیماران بگیرند.



به گزارش شاه بلاگ به نقل از معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، مجتبی گوهری، مدیرعامل این شرکت دانش بنیان، «ساختار قامتی» را یکی از مهم ترین موضوعات در سلامت و ورزش خواند و اظهار نمود: ناهنجاری های ساختار قامتی علاوه بر این که سلامت جسمانی فرد را تحت تأثیر قرار می دهد، بر عملکرد ورزشی وی هم تأثیر می گذارد. وجود ناهنجاری ها در ساختار اسکلتی بدن باعث بروز بیماری ها و پیشگیری از زندگی سالم می شود.
به گفته وی، دستگاه آنالیز ساختار قامتی جهت سنجش و ارزیابی انحرافات اسکلتی بدن همچون شانه ها، گردن، لوردوز و انحرافات پا و … ساخته شده است.
وی افزود: به کمک این دستگاه میتوان با تشخیص بموقع درمان را تجویز کرد. آنالیز به وسیله مشخص کردن جایگاه های مفاصل و ارزیابی کامپیوتری به روش فوتوگرامتری انجام می گیرد.
گوهری، تکنولوژی تصویربرداری، تحلیل داده ها، گزارش دهی و تمرینات اصلاحی را چهار عملکرد منحصر به فرد این دستگاه دانش بنیان برشمرد و اظهار داشت: این دستگاه از تکنولوژی های پیشرفته تصویربرداری استفاده می نماید تا تصاویر دقیقی از وضعیت قامتی فرد تهیه نماید و می تواند داده های جمع آوری شده را تحلیل کرده و اطلاعاتی در رابطه با زوایا، انحناها و تقارن بدن عرضه دهد؛ این داده ها به متخصصان کمک می نماید تا نقاط ضعف و ناهنجاری ها را شناسایی کنند.
وی اضافه کرد: دستگاه آنالیز ساختار قامتی معمولا قابلیت تولید گزارش های جامع و بصری به شکل کمی و کیفی را دارد که می تواند به پزشکان و بیماران در درک وضعیت فعلی و احتیاج به درمان کمک نماید.
مدیرعامل این شرکت دانش بنیان به خصوصیت تمرینات اصلاحی دستگاه آنالیز ساختار قامتی (پاسچر) اشاره و تصریح کرد: این دستگاه به متخصصان کمک می نماید تا ناهنجاری های قامتی را شناسایی کرده و بر مبنای آن، تمرینات و حرکات اصلاحی مناسبی را طراحی نمایند.
گوهری، همینطور به بعضی از سفارش های تمرینی و حرکات اصلاحی که می توانند بر مبنای تحلیل های به دست آمده از این دستگاه عرضه شوند، اشاره نمود و اظهار داشت: با توجه به این که تمرینات تقویتی به تقویت عضلات خاصی که امکان دارد ضعیف شده باشند و سبب ناهنجاری های قامتی شوند، کمک می کنند. تمرینات تقویت عضلات مرکزی (Core Strengthening) و تقویت عضلات پشت و شانه از خصوصیت های دیگر این دستگاه است.
وی افزود: این دستگاه تنها دستگاه آنالیز ناهنجاری های قامتی با امکان سنجش ناهنجاری های قامتی با استفاده از فناوری هوش مصنوعی است.
به گفته وی، تمرینات کششی برای افزایش انعطاف پذیری و کاهش تنش در عضلات، حرکات اصلاحی به منظور اصلاح ناهنجاری های خاص قامت و طراحی تمرینات تعادلی به بهبود تعادل و ثبات بدن کمک می کنند.
گوهری به کاربردهای دستگاه آنالیز ساختار قامتی اشاره نمود و اضافه کرد: مضاف بر تشخیص ناهنجاری ها و برنامه ریزی درمان از کارکردهای این دستگاه است و با داشتن اطلاعات دقیق از وضعیت قامت، متخصصان می توانند برنامه های درمانی و حرکتی مناسب تری برای بیماران طراحی نمایند.
وی افزود: پیگیری پیشرفت و آموزش و آگاهی از دیگر کارکردهای این دستگاه است. با استفاده از این دستگاه، متخصصان می توانند پیشرفت درمان بیمار را بررسی نموده و تغییرات در وضعیت قامتی را مستند کنند. همینطور این دستگاه می تواند بعنوان وسیله ای آموزشی برای بیماران و دانشجویان پزشکی استفاده گردد تا درک بهتری از ساختار بدن و ناهنجاری های آن پیدا کنند.
مدیرعامل این شرکت دانش بنیان درپایان، ضمن اشاره به صادرات محصول یاد شده به کشور امارات، اظهار داشت: قیمت تمام شده دستگاه آنالیز ساختار قامتی یا پاسچر در مقایسه با نمونه خارجی محصول، حدودا یک دهم است.


منبع:

1403/07/11
11:20:33
5.0 / 5
143
تگهای خبر: پیشرفت , تكنولوژی , تولید , جت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۵ بعلاوه ۵
شاهبلاگ

شاه بلاگ

وبلاگ عمومی

shahblog.ir - حقوق سایت شاه بلاگ محفوظ است