تاکید وزیران خارجه ایران و عراق بر یکپارچه سازی تلاش ها برای ترک مخاصمه در لبنان

تاکید وزیران خارجه ایران و عراق بر یکپارچه سازی تلاش ها برای ترک مخاصمه در لبنان شاه بلاگ: وزیر خارجه عراق پنجشنبه در نیویورک با سید عباس عراقچی دیدار و گفت و گو کرد.


به گزارش شاه بلاگ به نقل از ایسنا، «فؤاد حسین» و «سید عباس عراقچی»، وزیران خارجه عراق و ایران در نیویورک دیدار و بر لزوم یکپارچه سازی تلاش ها و مواضع به ویژه در سطح کشورهای اسلامی برای فشار در امتداد دستیابی به ترک مخاصمه فوری در لبنان تاکید نمودند.
۲ طرف درباره ی روابط دوجانبه عراق و ایران و اهمیت سفر اخیر مسعود پزشکیان، رییس جمهور ایران و هیئت همراه او به بغداد که اقدامی مهم برای تقویت همکاری فیمابین بود، گفت و گو کردند.
دیدار وزیران خارجه ایران و عراق در این جلسه ضمن بررسی تحولات اخیر در منطقه خصوصاً لبنان، به خطر این تحولات و نتایج منطقه ای و بین المللی آن اشاره شد.
وزرای خارجه عراق و ایران تاکید نمودند که عواقب انسانی و اقتصادی فاجعه بار علاوه بر آثار امنیتی مستقیم این تحولات، امنیت و صلح بین المللی را تهدید می کند.
عراقچی و فواد حسین بر اساس گزارش وبگاه وزارت خارجه عراق، وزیران خارجه عراق و ایران به ناتوانی و عدم پاسخگویی کافی سازوکارهای بین المللی متخصص در تعامل با درگیری های مسلحانه و حملات، اشاره و بر اهمیت اقدام شورای امنیت در انجام مسؤولیت خود در این صدد تاکید نمودند.
بر اساس گزارش میدل ایست نیوز، فؤاد حسین درباره ی پیشنهاد عراق بر اساس برگزاری اجلاس عربی و اسلامی با هدف بسیج حمایت بین المللی برای ترک مخاصمه در لبنان توضیح داد و اصرار کرد که عراق به پیگیری این پیشنهاد طی روزهای آتی برای برگزاری اجلاس ها ادامه خواهد داد.




منبع:

1403/07/06
11:33:50
5.0 / 5
143
تگهای خبر: امنیت , بین الملل , كشور , متخصص
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۹ بعلاوه ۵
شاهبلاگ

شاه بلاگ

وبلاگ عمومی

shahblog.ir - حقوق سایت شاه بلاگ محفوظ است