مخالفت مجارستان با استفاده اوکراین از تسلیحات غربی مقابل خاک روسیه

مخالفت مجارستان با استفاده اوکراین از تسلیحات غربی مقابل خاک روسیه شاه بلاگ: وزیر خارجه مجارستان گفت این کشور با صدور مجوز برای اوکراین برای استفاده از تسلیحات غربی مقابل خاک روسیه مخالف است برای اینکه چنین اقدامی سبب تشدید تنش ها می شود.


به گزارش شاه بلاگ به نقل از ایسنا، «پیتر سیارتو» وزیر امور خارجه مجارستان در حاشیه هفتاد و نهمین مجمع عمومی سازمان ملل به خبرگزاری نووستی اظهار داشت: «ما با هر اقدامی که سبب تشدید تنش شود، مخالف هستیم. هنگامی که بحث استفاده اوکراین از تسلیحات غربی مقابل قلمروهای روسیه مطرح می شود، بی گمان می گوییم که چنین اقدامی سبب تشدید تنش می شود، پس ما اساسا نمی توانیم از چنین کاری حمایت نماییم.»
«جان کربی» سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید روز سه شنبه گفت «ولودیمیر زلنسکی» رییس جمهور اوکراین و «جو بایدن» رییس جمهور آمریکا درباره ی درخواست کی یف بر اساس رفع محدودیت های استفاده از تسلیحات دوربرد در حمله به عمق خاک روسیه گفت و گو و رایزنی خواهند کرد.
مسئله صدور مجوز جهت استفاده از موشک ها و تسلیحات دوربرد توسط اوکراین در حمله به خاک روسیه یکی از موضوعات مهم جنگ اوکراین است و «ولودیمیر زلنسکی» مدتهاست تقاضای استفاده از این نوع تسلیحات را عنوان کرده اما «جو بایدن» از ترس و نگرانی نسبت به رویارویی مستقیم با روسیه، در انجام چنین کاری تردید دارد.
وزیر خارجه مجارستان در ادامه اشاره کرد: «مشکل ما این است آنهایی که آتش این جنگ را شعله ور می سازند، بسیار دور از این درگیری زندگی می کنند. بدین ترتیب اگر درگیری تشدید یابد، ابتدا در همسایگی آن رخ می دهد، نه هزاران کیلومتر دورتر.»
سیارتو با اشاره به برنامه های آتی اش در مجمع عمومی سازمان ملل اظهار داشت: «من دیداری با وزیر خارجه لاوروف (وزیر خارجه روسیه) خواهم داشت. ما هر وقت در مجمع عمومی حاضر می شویم، با هم دیدار می نماییم. ما نمی توانیم با روس ها در تماس نباشیم.»



1403/07/04
08:57:35
5.0 / 5
157
تگهای خبر: امنیت , كشور , موشك
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۵ بعلاوه ۱
شاهبلاگ

شاه بلاگ

وبلاگ عمومی

shahblog.ir - حقوق سایت شاه بلاگ محفوظ است