تعلیق کمک های سازمان ملل به غزه به دنبال دستور جدید رژیم صهیونیستی برای تخلیه

تعلیق کمک های سازمان ملل به غزه به دنبال دستور جدید رژیم صهیونیستی برای تخلیه به گزارش شاه بلاگ، یک مقام ارشد سازمان ملل متحد اظهار داشت که عملیات کمک های بشردوستانه این سازمان در نوار غزه روز دوشنبه بعد از صدور دستورات جدید رژیم صهیونیستی برای تخلیه منطقه دیرالبلح در مرکز نوار غزه در شامگاه یکشنبه متوقف گردید.


به گزارش شاه بلاگ به نقل از ایسنا، این مقام که خواست نامش فاش نشود، اظهار داشت: «ما امروز با عنایت به شرایط پیرامون خود قادر به عرضه کمک نیستیم... عملیات ما در غزه از بامداد دوشنبه متوقف گردید.
این مقام توضیح داد: «سازمان (غزه) را ترک نخواهد کرد چونکه مردم در آنجا به ما نیاز دارند. ما در تلاش هستیم تا بین نیازهای مردم و ایمنی کارکنان سازمان ملل تعادل برقرار نماییم.»
وی ادامه داد: «کارمندان این سازمان بین المللی که در غزه کار می کنند دستورالعمل هایی برای جستجوی راه هایی جهت ادامه فعالیتهای امدادی دریافت کرده اند و فعالیتهای این سازمان به صورت رسمی تعلیق نشده است.
وی در ادامه سخنان خود اظهار داشت: بعد از دستور اسرائیل برای تخلیه شهر رفح در جنوب نوار غزه، سازمان ملل مقر عملیات خود در غزه و اغلب کارمندان را به دیرالبلح منتقل کرد.
این مقام اظهار داشت: «اکنون کجا برویم؟ کارمندان سازمان ملل باید به سرعت منتقل می شدند که مستلزم جا گذاشتن تجهیزات بود.»
وی ادامه داد: «چالش پیدا کردن مکانی است که بتوانیم کار را به صورت موثر از سر بگیریم... فضاهای مناسب برای کار بشکلی بی سابقه محدود شده است.»
از هفت اکتبر، اشغالگران جنگی را شروع کرده اند که مناطق وسیعی از نوار غزه را ویران، اغلب جمعیت حدود ۲.۳ میلیون نفری آنرا آواره کرده و منجر به گسترش گرسنگی و بیماری و شهادت دست کم ۴۰ هزار نفر شده است که اغلب آنها زنان و کودکان هستند.




منبع:

1403/06/06
09:16:26
5.0 / 5
155
تگهای خبر: بین الملل , فضا
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۷ بعلاوه ۳
شاهبلاگ

شاه بلاگ

وبلاگ عمومی

shahblog.ir - حقوق سایت شاه بلاگ محفوظ است