المشاط دستور تشکیل دولت جدید یمن به ریاست احمد الرهوی را صادر کرد

المشاط دستور تشکیل دولت جدید یمن به ریاست احمد الرهوی را صادر کرد شاه بلاگ: رییس شورای عالی سیاسی یمن حکم تشکیل دولت جدید موسوم به «تغییر و سازندگی» به ریاست «احمد الرهوی» و عضویت 21 وزیر را صادر کرد.


به گزارش شاه بلاگ به نقل از ایسنا، در همین جهت، الرهوی درجریان دیدارش با «مهدی المشاط»، رییس شورای عالی سیاسی یمن اصرار کرد که دولت جدید تمامی تلاش خودرا برای پاسخگویی به خواسته های مردم یمن و ایجاد راهکارهایی برای رفع مشکلات و موانع نشأت گرفته از تجاوز ائتلاف آمریکایی و سعودی به خاک یمن و تسهیل خدمات به مردم خواهدنمود.
احمد الرهوی همین طور اشاره کرد که دولتش مورد اعتماد عبدالملک بدرالدین الحوثی، رییس شورای عالی سیاسی یمن، المشاط و مردم یمن خواهد بود و دولت وی تمامی تلاش خودرا برای تسهیل امور مربوط به خدمت به مردم انجام خواهد داد و این دولت برای تحقق خواسته ها و آرمان های مردم یمن و یافتن راهکار هایی برای مشکلات ناشی از تجاوز سعودی-آمریکایی از هیچ تلاشی فروگذار نخواهد کرد.
المشاط نیز در جریان این دیدار اصرار کرد که تشکیل دولت در این شرایط دشوار فعلی با هدف ساماندهی اوضاع داخلی و مقابله با تجاوزات اقتصادی، نظامی و سیاسی و نیز درراستای سازندگی و تغییر انجام شده است.
وی همین طور اظهار امیدواری کرد که دولت تغییر و سازندگی در ماموریت های خود موفق باشد و از همه حمایت ها و پشتیبانی های لازم برخوردار شود.
بر طبق گزارش شبکه خبری المیادین، طبق تصمیمات اتخاذ شده، در دولت جدید به ریاست الرهوی، «محمد مفتاح» معاون اول نخست وزیر و «محمد المدانی» معاون نخست وزیر در امور مدیریت و توسعه داخلی و حومه ای شدند.
در ساختار دولت جدید «محمد العاطفی» وزیر دفاع و «عبدالکریم الحوثی» وزیر کشور به همراه «جلال الرویشان» معاون نخست وزیر در امور دفاعی و امنیتی در سایه ادامه تجاوزات مکرر ائتلاف آمریکایی-انگلیسی به خاک یمن در پست های خود باقی ماندند.
در همین رابطه، منابع آگاه ضمن تاکید بر اهمیت حمایت و پشتیبانی مردمی از این دولت برای ایجاد تغییر و تحول، اعلام نمودند تعداد وزارتخانه ها در دولت تغییر و سازندگی کاهش پیدا کرده که اولین گام درراستای تغییر ریشه ای به شمار می آید.
منابع مذکور همین طور تاکید نمودند کوشش های زیادی برای ایجاد تغییرات ریشه ای در ساختار دولتی در حال انجام می باشد و این تغییرات نیاز به زمان دارد؛ برای اینکه میراث سنگینی از وضعیت اسف بار ناشی از اشتباهات دولت های قبلی و همین طور تجاوز ائتلاف آمریکایی- سعودی و نیز محاصره اعمال شده مقابل یمن، برجای مانده است.
این تغییرات و انتصابات جدید بعد از آن صورت گرفت که عبدالملک الحوثی، رهبر جنبش انصارالله یمن در هفتم ماه ژوئیه اعلام نموده بود که تشکیل دولت جدید صنعا به سبب زمان بر بودن تلاش ها جهت پاکسازی نهادهای دولتی یمن به تعویق افتاده بود؛ چونکه در بعضی وزارتخانه ها و نهادهای دولتی، شماری از عناصر وابسته به دشمن حضور داشتند که برای شکست، مانع تراشی و فساد در امور تلاش می کردند.



منبع:

1403/05/23
11:35:17
5.0 / 5
214
تگهای خبر: امنیت , توسعه , خدمات , كشور
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۴ بعلاوه ۴
شاهبلاگ

شاه بلاگ

وبلاگ عمومی

shahblog.ir - حقوق سایت شاه بلاگ محفوظ است