وزیر امور خارجه اوکراین در پکن به دنبال پایان دادن به جنگ

وزیر امور خارجه اوکراین در پکن به دنبال پایان دادن به جنگ به گزارش شاه بلاگ، وزیر خارجه اکراین امروز (سه شنبه) در سفری به پکن که تا جمعه ادامه دارد مقرر است در رابطه با این که چطور می شود به پایان جنگ اکراین کمک کرد، گفت و گویی داشته باشد.


به گزارش شاه بلاگ به نقل از ایسنا، چین در ارتباط با جنگ اکراین نقش بی طرف را گرفته و می گوید کمک های کشنده به هیچکدام از سوی های درگیر نمی فرستد که برخلاف اقدامات آمریکا و سایر کشورهای غربی است.
به نقل از خبرگزاری فرانسه، چین همینطور به علت روابط عمیق با روسیه سبب شده تا کشورهای عضو ناتو به آن عنوان «توانمندساز تعیین کننده» جنگ روسیه بدهند.
دراین میان، دیمیترو کولبا، وزیر خارجه اکراین در سفری به چین که اولین بار از زمان آغاز جنگ در فوریه ۲۰۲۴ است، به دنبال چاره ای برای پایان داده به این درگیری هاست.
کی یف گفته که این سفر بر راه هایی برای توقف جنگ و همینطور نقش احتمالی چین در دستیابی به یک صلح جدی و بادوام متمرکز است.
بر مبنای بیانیه های وزارت خارجه چین و اکراین، این سفر چهار روزه توسط وانگ یی، وزیر امور خارجه چین مطرح گردیده است.
کولبا در یک سخنرانی ویدیویی که در شبکه اجتاعی چینی Weibo انتشار یافت، اظهار داشت که دو طرف در مورد موضوع هایی مانند «احیای صلح، تعمیق گفت وگوهای دوجانبه و گسترش همکاریهای تجاری و اقتصادی» گفتگو خواهند کرد.
این سفر همینطور در حالی صورت گرفته که ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اکراین آشکارا از پکن به علت کوشش برای منصرف کردن سایر کشورها از شرکت در کنفرانس صلح انتقاد کرده بود.
همینطور «الکساندر گابویف»، مدیر مرکز اوراسیا کارنگی روسیه، به خبرگزاری فرانسه اظهار داشت که کی یف احیانا می تواند در این هفته تلاش کند «چین را قانع کند که در دومین نشست صلح شرکت نماید.»



1403/05/02
11:21:58
5.0 / 5
274
تگهای خبر: جت , كشور
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۸ بعلاوه ۵
شاهبلاگ

شاه بلاگ

وبلاگ عمومی

shahblog.ir - حقوق سایت شاه بلاگ محفوظ است