ادامه حملات به غزه و شهادت ۷ کودک فلسطینی در جنایت جدید اشغالگران

ادامه حملات به غزه و شهادت ۷ کودک فلسطینی در جنایت جدید اشغالگران به گزارش شاه بلاگ، رژیم صهیونیستی در دویست و هفتاد و هفتمین روز از حملات خود به نوار غزه بار دیگر با حملات هوایی و توپخانه ای خود دست به کشتارهایی زد که در نتیجه آن چندین فلسطینی به شهادت رسیدند.


به گزارش شاه بلاگ به نقل از ایسنا، در حملات هوایی صبح امروز سه شنبه جنگنده های ارتش رژیم صهیونیستی و حملات توپخانه این ارتش به مناطق مختلف غزه چند فلسطینی شهید و زخمی شدند.
خبرنگار الجزیره گزارش داد که به دنبال حمله پهپاد رژیم صهیونیستی به فلسطینیان در اردوگاه آوارگان البریج در مرکز نوار غزه، هفت شهید و تعدادی دیگر زخمی شدند.
وزارت بهداشت فلسطین در غزه اعلام نمود که در حملات هوایی که به ۲ منطقه «الصحابه» و «الجلاء» در شهر غزه انجام شد، پنج فلسطینی شهید و چند تن دیگر زخمی شدند و بیشتر آنها کودک بودند.
خبرنگار شبکه خبری «المیادین» اعلام نمود که جنگنده های ارتش رژیم صهیونیستی حمله هوایی شدیدی ضد اطراف مجتمع پزشکی الشفاء در غرب غزه انجام دادند.
در مرکز نوار غزه هم پهپادهای دشمن به شمال اردوگاه النصیرات شلیک کردند.
در نتیجه حمله جنگنده های اشغالگر به خانه ای در شهر دیر البلح چند فلسطینی شهید و تعدادی دیگر زخمی شدند.
در جنوب نوار غزه هم توپخانه ارتش اشغالگر مناطق غربی شهر رفح را هدف قرار داد.
رسانه های رژیم صهیونیستی عصر دوشنبه اعلام نمودند که یک حادثه امنیتی در محله تل الهوی در جنوب غرب شهر غزه رخ داد و بدنبال آن بالگرد امدادی ارتش در جنوب این محله به زمین نشست و سه تن از نیروهای زخمی ارتش به بیمارستان ها منتقل شدند.
در ادامه یک وبگاه عبری گزارش داد چهار حادثه امنیتی سخت در منطقه تل الهوی برای نیروهای ارتش رخ داد.
همزمان برخی منابع مطبوعاتی از فرود بالگردهای نظامی ارتش رژیم صهیونیستی در محور نتزاریم آگاهی داده و احتمال دادند که این بالگردها زخمی ها را انتقال دادند.
در این رابطه گردان های عز الدین القسام، شاخه نظامی حماس بیانیه های گوناگونی را در رابطه با اجرای عملیات ها و کمین های مختلف ضد نیروهای ارتش اشغالگر و خودرو های آنها در محله تل الهوی و اطراف آن در جنوب شهر غزه منتشر نمود.

طبق این بیانیه ها، گردان های القسام یک خودروی نظامی ارتش اشغالگر را با بمب انفجاری در منطقه الشالیهات در غرب محله تل الهوی هدف قرار داد و نیروهای این گردان، یک گروه از نیروهای پیاده نظام دشمن را با بمب ضد نفر در این منطقه هدف قرار دادند که در نتیجه برخی از آنها کشته و زخمی شدند.
همینطور این گردان ها یک خودروی زرهی دیگر را با راکت ضد زره یاسین ۱۰۵ در خیابان الصناعه محله تل الهوی منهدم کرده و یک نفربر آنها را با بمب انفجاری در خیابان هفدهم در غرب این محله هدف قرار دادند.
آنها همینطور یک دستگاه بولدوزر نظامی ارتش اشغالگر را با بمب انفجاری در خیابان الرشید در غرب این محله هدف قرار دادند. یک دستگاه تانک مرکاوای دشمن هم با بمبی که از قبل در راه پیشروی آن در محله تل الهوی کارگذاری شده بود، هدف قرار گرفت. نیروهای القسام در درگیری با اشغالگران با سلاح های سبک و نیمه سنگین خود در منطقه الصناعه برخی از آنها را از پا درآورده و یا زخمی کردند. آنها در محور پیشروی متجاوزان در جنوب غرب تل الهوی هم یک بمب ضد نفر را ضد یک گروه ۶ نفره از نیروهای پیاده نظام دشمن منفجر کردند که در نتیجه آنها کشته و یا زخمی شدند.

مدیریت بیمارستان المعمدانی در نوار غزه با انتشار اطلاعیه ای اعلام نمود که ارتش اشغالگر بعد از حمله به اطراف ساختمان و تیراندازی شدید پهپادهایش به آن، آنها را مجبور کردند بیمارستان را تعطیل کنند و این در حالیست که آوارگان فلسطینی و تمامی بیماران مجبور شدند بیمارستان را ترک کنند.
قبل از این کلیسای شهر قدس به تعطیلی بیمارستان المعمدانی شهر غزه بر مبنای دستور ارتش اشغالگر برای تخلیه چندین محله در این شهر اعتراض کرده بود.
هلال احمر فلسطین هم اعلام نمود که تمامی مراکز درمانی و کلینیک های اورژانس این سازمان در استان غزه از کار افتاده اند.
رسانه دولتی در غزه: اشغالگران از ۶۴ روز پیش مانع از ورود کمک ها شدند
دفتر رسانه ای دولتی در غزه اظهار داشت: رژیم صهیونیستی به مدت ۶۴ روز از ورود کمک ها به نوار غزه جلوگیری کرده است. ممانعت اشغالگران از ورود کمک ها سبب افزایش تعداد مرگ و میر ناشی از گرسنگی بخصوص در بین کودکان می شود.
رژیم صهیونیستی از هفتم اکتبر تا امروز به حملات هوایی، زمینی و دریایی خود به غزه ادامه می دهد و در نتیجه این حملات بیشتر از ۳۸ هزار و ۱۹۳ فلسطینی که بیشترشان زن و کودک هستند، به شهادت رسیدند و بیشتر از ۸۷ هزار و ۹۰۳ تن دیگر از آنها زخمی شدند و این در حالیست که پیکرهای هزاران فلسطینی دیگر هنوز زیر آوارهای نوار غزه مدفون هستند.
علاوه بر این، رژیم صهیونیستی نوار غزه را به محاصره خود درآورده و مانع از ورود کمک های بشردوستانه به این منطقه می شود و این شرایط معیشتی را در این منطقه خیلی مشکل کرده و باعث شیوع انواع بیماریها و هم بیماریهای مسری شده است.
مجله پزشکی «لنست» انگلیس که یکی از برجسته ترین مجله های علمی جهان است، پیش بینی نمود که تا پایان جنگ تعداد شهدای نوار غزه در نتیجه مبتلا شدن به بیماریهای مختلف مسری و غیر مسری از ۱۸۶ هزار تن فراتر رود.




منبع:

1403/04/19
15:09:17
5.0 / 5
257
تگهای خبر: امنیت , پهپاد , جت , جهان
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۳ بعلاوه ۵
شاهبلاگ

شاه بلاگ

وبلاگ عمومی

shahblog.ir - حقوق سایت شاه بلاگ محفوظ است