اسپانیا به فراخوان آفریقای جنوبی مقابل تل آویو در دیوان بین المللی دادگستری پیوست

اسپانیا به فراخوان آفریقای جنوبی مقابل تل آویو در دیوان بین المللی دادگستری پیوست شاه بلاگ: اسپانیا روز جمعه بصورت رسمی درخواست پیوستن به پرونده نسل کشی در غزه را داد که قبل از این آفریقای جنوبی مقابل رژیم صهیونیستی در دیوان بین المللی دادگستری ارائه کرده بود.


به گزارش شاه بلاگ به نقل از ایسنا، وزارت خارجه اسپانیا و دادگاه بین المللی دادگستری در دو بیانیه جداگانه از درخواست رسمی مادرید برای پیوستن به فراخوان آفریقای جنوبی مقابل رژیم صهیونیستی در دیوان بین المللی دادگستری خبر دادند.
به گزارش وبگاه «العربی الجدید»، وزارت خارجه اسپانیا در بیانیه خود اعلام نمود برمبنای توافقنامه سازمان ملل برای محاکمه و پیشگیری از کشتار جمعی سال ۱۹۴۸ و با رجوع به بند ۶۳ اساسنامه دادگاه، به این پرونده ورود کرد.
طبق این بیانیه، کشورهای دیگری همانند کلمبیا، مکزیک و فلسطین هم اکنون در این پرونده مشارکت دارند و کشورهای دیگری همانند ایرلند، بلژیک و شیلی قصد پیوستن به این پرونده را دارند.
این وزارت خانه در ادامه تصریح کرد که هدفش از چنین اقدامی مشارکت در بازگرداندن صلح به غزه و خاورمیانه، پایان دادن به جنگ و تقویت راهکار 2 دولتی است که طبق این بیانیه تنها ضامن همزیستی مسالمت آمیز و ایمن دو طرف فلسطینی و اسرائیلی است.
«خوزه مانوئل آلبارز» وزیر خارجه اسپانیا ششم ژوئن جاری در کنفرانس مطبوعاتی در شهر مادرید اعلام نمود که کشورش درخواست پیوستن به فراخوان توقف نسل کشی در غزه را خواهد داد.
او اظهار داشت: ما این کار را به علت تعهدمان به مقررات بین المللی و تمایلمان به مشارکت در عملکرد دادگاه و پشتیبانی از سازمان ملل و تقویت نقش دادگاه بعنوان عالی ترین تشکل حقوقی جهان انجام می دهیم.
دادگاه بین المللی دادگستری ۲۶ ژانویه با صدور حکمی به رژیم صهیونیستی دستور داد تمام تلاش خودرا برای پیشگیری از وقوع نسل کشی طی عملیات های نظامی اش در غزه انجام دهد.
اما از آن زمان آفریقای جنوبی بارها این دادگاه را به اقدام تشویق و تاکید کرده که با عنایت به شرایط انسانی وخیم موجود در غزه، دادگاه باید دستور اتخاذ تدابیر فوری بیشتری را بدهد.
در همین رابطه دادگاه بار دیگر در تاریخ ۲۴ مه گذشته به رژیم صهیونیستی دستور داد حمله نظامی خود به رفح را فوراً متوقف نماید.
«یولاندا دیاز» معاون نخست وزیر اسپانیا پیش از این گفته بود که فلسطین از از نهر تا بحر آزاد خواهد شد.
او در آخر ویدیویی که در شبکه های اجتماعی به اشتراک گذاشته شد، تصریح کرد که اقدام اسپانیا برای به رسمیت شناختن کشور فلسطین در ۲۸ مه جاری تنها شروع این راه بوده است.
در مقابل تل آویو این سخنان را محکوم نمود.
«مارگاریتا روبلز» وزیر دفاع اسپانیا نیز ۲۵ مه چند روز بعد از اظهارات مشابهی از طرف معاون نخست وزیر این کشور، جنگ مقابل غزه را یک کشتار جمعی واقعی توصیف کرد.




منبع:

1403/04/09
11:12:42
5.0 / 5
266
تگهای خبر: بین الملل , تاریخ , جت , جهان
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۷ بعلاوه ۳
شاهبلاگ

شاه بلاگ

وبلاگ عمومی

shahblog.ir - حقوق سایت شاه بلاگ محفوظ است