سفیر ایران در گرجستان:

مقاومت، صهیونیست ها را درمانده کرده است

مقاومت، صهیونیست ها را درمانده کرده است به گزارش شاه بلاگ، سفیر جمهوری اسلامی ایران در گرجستان در سخنانی در مراسم گرامی داشت سی و پنجمین سالگرد ارتحال امام(ره)، با بیان اینکه امام(ره) بنیانگذار مقاومت بود و این مقاومت امروز ثمرات و آثار و قدرتش به عینه برای همه مشهود است، اظهار داشت: امروز مردم مظلوم مقتدر غزه سربلند ایستادند و صهیونیست ها شکست خورده و منفورتر از گذشته اند.


به گزارش شاه بلاگ به نقل از ایسنا، گرامی داشت سی و پنجمین سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی (ره)، با حضور سفیر ایران، رییس اداره مسلمانان گرجستان، تعدادی از رهبران جامعه شیعیان این کشور و شماری از ایران شناسان در سالن اجتماعات سفارت کشورمان در تفلیس انجام شد.
محمود ادیب، سفیر جمهوری اسلامی ایران در گرجستان طی سخنانی با تسلیت شهادت رییس جمهور کشورمان آیت الله سید ابراهیم رئیسی، شهید دکتر حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه و همراهان آنها، به خاصیت های شخصیتی امام خمینی (ره) و بطور خاص دو خاصیت خدمت به مردم و تاکید بر سیاست خارجی، استقلال ملی، منطقه ای و جهانی و فلسطین پرداخت.
وی ادامه داد: امام(ره) در حوزه سیاست داخلی بنیانگذار نهاد جمهوری اسلامی و در حوزه سیاست خارجی بنیانگذار نهاد نرم سیاست مستقل نه شرقی نه غربی بود. این که ایشان بنیانگذار مقاومت بود و این مقاومت امروز ثمرات و آثار و قدرتش به عینه برای همه مشهود است که بیش از هفت ماه صهیونیست ها که به پیشرفته ترین سلاح های موجود در دنیا مجهز هستند را درمانده کنند.
سفیر کشورمان در گرجستان همین طور با اشاره به جنایات اخیر صهیونیست ها اظهار داشت: امروز مردم مظلوم مقتدر غزه سربلند ایستادند و صهیونیست ها شکست خورده و منفورتر از گذشته اند، در حوزه سیاسی بسیاری از کشورها رابطه شان را با رژیم صهیونیستی قطع کردند؛ هم در حوزه حقوقی، جریانی که آفریقای جنوبی در دادگاه بین المللی لاهه مقابل صهیونیست ها به راه انداخت و آنها در حقیقت متهم به نسل کشی و جنایت جنگی شدند؛ همچنین موضوع دیوان کیفری بین المللی که دادستان درخواست دستگیری نخست وزیر جنایتکار رژیم صهیونیستی و قصاب سرزمین های مقدس را صادر کرد.
همین طور در ادامه این مراسم، خانم مایا کاپانادزه، ایران شناس گرجی طی سخنانی به ابعاد بین المللی انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی (ره) پرداخت و اظهار داشت: با وجود گذشت ۴۵ سال از انقلاب اسلامی ایران، هنوز جهان بینی امام خمینی (ره) از اهمیت بسیاری برخوردارست.
کاپانادزه با تأکید بر آنکه امام تأثیر زیادی بر روندهای سیاسی جاری در جهان، به ویژه جهان اسلامی داشت، اضافه کرد: با رحلت او نه فقط ایران، بلکه جهان مردی را از دست داد که برای صلح جنگید.
در این نشست، همین طور بشر محمداو، معاون آموزشی دانشگاه المصطفی در گرجستان نیز طی سخنانی گفت: امام خمینی با ارائه تعریف نوینی از واژه مستضعف و مستضعفین، نقش حقیقی مستضعفین به عنوان وارثان زمین را به جهانیان فهماند.

همین طور در این مراسم، ویدیویی از پیام اخیر مقام معظم رهبری به دانشجویان دانشگاه های آمریکا درباب حمایت آنها از مقاومت فلسطین پخش گردید.




منبع:

1403/03/12
23:37:36
5.0 / 5
297
تگهای خبر: بین الملل , پیشرفت , جت , جهان
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۳
شاهبلاگ

شاه بلاگ

وبلاگ عمومی

shahblog.ir - حقوق سایت شاه بلاگ محفوظ است