چالش های کمک رسانی به غزه با وجود بسته بودن گذرگاه های اصلی و تشدید حملات رژیم صهیونیستی

چالش های کمک رسانی به غزه با وجود بسته بودن گذرگاه های اصلی و تشدید حملات رژیم صهیونیستی شاه بلاگ: یک رسانه آمریکایی با استناد به اطلاعات ارائه شده از طرف مقامات نهادهای امدادی و نهادهای وابسته به سازمان ملل گزارش داد که بعد از تشدید عملیات رژیم صهیونیستی در شهر جنوبی رفح و بسته شدن گذرگاه مهم مرزی این منطقه، کمک رسانی به فلسطینیان جنگ زده که در معرض خطر «جدی» قحطی و گرسنگی قرار دارند، بیش از پیش دشوار شده و کمک رسانی از گذرگاه های جایگزین نیز، به سبب مسائل امنیتی و لجستیکی، ناکافی است.


به گزارش شاه بلاگ به نقل از ایسنا، تحویل کمک های انسانی به غزه تا اندازه ای در ماه مه کم شده که مقامات نهادهای مردمی می گویند عملیات های آنها با خطر متوقف شدن روبه رو شده و تهدید گرسنگی گسترده جدی تر از همیشه است.
در گزارش روزنامه نیویورک تایمز با این مقدمه آمده است: ورود کامیون های حامل کمک های انسانی از گذرگاه های جنوبی غزه که بیشتر کمک ها از شروع جنگ از آن جا وارد شده است، با گسترش حملات اسراییل در شهر جنوبی رفح، حدودا، متوقف شده است. در شمال غزه، نقاط جدیدی موجب تحویل مقادیر کمی از کمک های حیاتی به عده ای شده که چند ماه بود بیش از بقیه در معرض قحطی قرار داشتند. اما این کمک ها برای پشتیبانی از جمعیت غزه ناکافی است و بیشتر آن امکان رسیدن به مناطق مرکزی و جنوبی را پیدا نمی کند که بیشتر مردم آن، به تازگی، بر اثر جنگ آواره شده اند.
حکم تازه دیوان بین المللی دادگستری (دادگاه لاهه) مقابل رژیم صهیونیستی، آشکارا به «گسترش قحطی و گرسنگی» در غزه اشاره و بر ضرورت «ارائه بدون مانع کمک ها به کسانی تاکید دارد که به خدمات اولیه و کمک های انسانی فوری نیاز دارند.»
رژیم صهیونیستی در ماه گذشته و بعد از آن که کشته شدن هفت نفر از کارکنان آشپزخانه جهانی در حمله ای توسط ارتش آن خشم بین المللی را برانگیخت، وعده داد که کمک رسانی ها به غزه افزایش بیابد. کنترل جدی رژیم صهیونیستی بر کمک رسانی ها و چالش توزیع آن در این منطقه در محاصره، درجات فاجعه باری از گرسنگی را به بار آورده است.
مقامت رژیم صهیونیستی تحت فشار «جو بایدن» رییس جمهور آمریکا اجازه انتقال کمک های اضافی بوسیله بندر اشدود را داده و گذرگاه ارز را در شمال باز کردند که بعد از «عملیات طوفان الاقصی» توسط گروه حماس آنرا بسته بودند. ارتش آمریکا با هماهنگی رژیم صهیونیستی اسکله شناور موقتی را برای انتقال کمک ها بوسیله دریا فراهم نموده است که به مسیرهای زمینی مهم در جنوب متصل می شود.
اما رژیم صهیونیستی در اوایل ماه مه، بعد از آن که در حمله راکتی حماس در نزدیکی گذرگاهی در کرم شالوم چهار سرباز این رژیم کشته شدند، عملیات نظامی خود در جنوب غزه را تشدید کرد. رژیم صهیونیستی این گذرگاه و گذرگاه رفح را بست که بیشتر کمک ها از آن جا منتقل می شد. قبل از شدت گرفتن این حملات، روزانه حدود ۳۰۰ کامیون از این محل عبور می کرد.
بمباران اردوگاه آوارگان رفح توسط رژیم صهیونیستی

1403/03/08
15:54:12
5.0 / 5
352
تگهای خبر: امنیت , بین الملل , جهان , خدمات
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۱ بعلاوه ۵
شاهبلاگ

شاه بلاگ

وبلاگ عمومی

shahblog.ir - حقوق سایت شاه بلاگ محفوظ است