رئیس ثبت اسناد كشور: طرح هوشمندسازی فرآیندهای قضایی برنامه اولویت دار دستگاه عدلیه است به گزارش شاه بلاگ معاون قوه قضاییه و رییس ثبت اسناد و املاک کشور اظهار داشت: اجرای طرح هوشمندسازی و الکترونیکی کردن فرآیندهای قضایی برنامه اولویت دارد دستگاه عدلیه است. به گزارش شاه بلاگ به نقل از ایرنا، « حسن بابایی » روز چهارشنبه در نشست تخصصی با روسای واحدهای ثبتی استان مرکزی اضافه کرد: سیاست ها و برنامه های دستگاه قضا به تمامی واحدهای استانی ابلاغ گردیده و دوران تحول در قوه قضاییه چندین شاخص دارد که یکی از آنها در سازمان ثبت اسناد و املاک الکترونیکی کردن و هوشمندسازی فرآیندها است که موجب کاهش فساد اداری، تسریع در امور و صحت انجام داه ها می شود. وی اشاره کرد: اجرای طرح تحول و تعالی هوشمندسازی فرآیندها، میزان مراجعات مردم را به ادارات قضایی به حداقل می رساند که این مهم ضمن احترام به حقوق و وقت مردم، سرعت رسیدگی به امور را شتاب می دهد. رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور ظهار داشت: الکترونیکی کردن اسناد نیز هدفگذاری شده و با انجام این مهم، سند در اختیار مردم قرار نمی گیرد و بواسطه بارگذاری در سامانه از جعل، صدور المثنی و استعلامات جلوگیری می شود و با کاهش خطای انسانی، منجر به افزایش رضایت مردم می شود. بابایی بیان کرد: پروسه الکترونیکی کردن و هوشمندسازی تمامی فرآیندهای ثبت شرکت ها، اصلاح روش ها و اصلاح برنامه های نرم افزاری از سیاست های سند تحول است و همین طور بحث بازداشت و رفع بازداشت مرتبط به حوزه اسناد به مقامات قضایی تفویض می شود. وی اشاره کرد: یکی از اولویت ها و سیاست های سازمان ثبت اسناد و املاک در دوره تحول و تعالی قوه قضائیه، تکریم ارباب رجوع و جلب رضایت مردم است که همه مدیران و کارکنان ثبت باید آنرا سر لوحه امور خود قرار دهند. رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک استان مرکزی نیز در این جلسه اظهار داشت: تا حالا یک میلیون و ۹۷۰ هزار هکتار از اراضی ملی استان تثبیت شده و ۴۰ هزار هکتار نیز اختلافاتی با اداره کل اوقاف و امور خیریه وجود دارد که با رفع موانع، اسناد این اراضی نیز در استان مرکزی صادر می شود. «حمید شایان مهر » اضافه کرد: تثبیت و صدور ۹۹ درصد اراضی ملی استان، مختومه کردن تعداد ۲۹ هزار و ۶۱۸ فقره پرونده اجرائی در شعبات اجرائی اسناد رسمی، الکترونیکی کردن پروسه با بهره گیری از ظرفیت دفاتر اسناد رسمی و ازدواج و طلاق، پاسخ الکترونیکی به بالای ۹۹ درصد استعلامات دفاتر و مراجع قضایی الکترونیک و مستمر دفاتر اسناد رسمی و ازدواج، طلاق و آرشیو الکترونیک بیش از ۴۴۰ هزار پرونده ثبتی در واحدهای ثبتی استان همچون اقدامات این سازمان در ۲ سال اخیر بوده است. وی اضافه کرد: تعداد پرونده های اسکن شده در ناحیه یک و ۲ اراک ۱۲۵ هزار و ۲۶۵ فقره و تعداد برگه های اسکن شده ۵ میلیون و ۲۰۳ هزار و ۲۸۰ برگ است. شایان مهر افزود: در ۲ سال قبل پنج هزار و ۹۴۹ فقره سند برای دستگاه های دولتی صادر گردیده است. غباررویی مزارشهدا باحضوراعضای شورایی قضایی، دیدار با نماینده محترم ولی فقیه در استان، بازدید از واحدهای ثبتی منطقه یک و دو شهرستان اراک و اداره کل ثبت اسناد و املاک استان، نشست با روسای واحدهای ثبتی استان مرکزی، جلسه شورای قضایی بامحور(حفظ حقوق بیت المال)استان، شرکت در نشست بانخبگان وکارکنان ثبت اسناد و املاک استان، دیداربا اعضای کانون سردفتران، دفتریاران و سردفتران ازدواج و طلاق استان، حضور در بیت تاریخی امام خمینی (ره) در خمین همچون برنامه های سفره یک روزه معاون اول قوه قضائیه و رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور به استان مرکزی است.