نتایج یك مطالعه نشان داد

زوج هایی که پولشان را روی هم می گذارند، خوشبخت تر هستند!

زوج هایی که پولشان را روی هم می گذارند، خوشبخت تر هستند! یک مطالعه جدید نشان داده است زوج هایی که درآمد خویش را با هم ادغام می کنند و امور مالی خویش را با هم مدیریت می کنند، ارتباط عمیق تری با هم دارند و کمتر احتمال دارد که از هم جدا شوند.


به گزارش شاه بلاگ به نقل از ایسنا و به نقل از دیلی میل، یک مطالعه جدید امکان دارد یک قدم بزرگ برای بهبود روابط میان زوجین باشد، چون که ادعا می کند زوج هایی که درآمدهای خویش را ادغام می کنند، ارتباط بهتری با هم دارند و کمتر احتمال دارد که از هم جدا شوند.
محققان دانشگاه "کرنل" می گویند که این مورد بخصوص در مورد زوج های کم درآمدی که حساب های بانکی خویش را با یکدیگر ترکیب می کنند و حساب های جداگانه ندارند، صدق می کند.
آنها دریافتند که زوج هایی که درآمد خویش را ترکیب و با هم خرج می کنند، تعاملات مثبت و پایدارتری دارند.
محققان این دانشگاه واقع در نیویورک دریافتند که خیلی از این دسته زوج ها بیشتر از زوج های دسته دیگر از کلماتی نظیر "ما" و "مال ما" استفاده می نمایند و کمتر از کلماتی مانند "من" استفاده می نمایند.
محققان از نظریه وابستگی متقابل روانشناسی اجتماعی کلاسیک وام گرفته اند که نشان داده است برای ارزیابی و درک کیفیت رابطه یک زوج، مهم می باشد که موقعیت منحصر به فرد هر تعامل و همینطور نیازها، افکار و انگیزه های هر فرد در نظر گرفته شود.
این مطالعه توسط "امیلی گاربینسکی"، استادیار بازاریابی و ارتباطات مدیریت در دانشکده مدیریت دانشگاه "کرنل" انجام شده که داده های نظرسنجی را در جمعیت ایالات متحده، بریتانیا و ژاپن تجزیه و تحلیل کرده است.
وی می گوید: ما مشاهده کردیم که منابع مالی ادغام شده سطح وابستگی فرد را به شریک زندگی خود بالا می برد، همینطور علایق(مالی) و اهداف زوج را همسو می کند، چیزهایی که نظریه وابستگی متقابل به ما می گوید با سطوح بالایی از کیفیت رابطه مرتبط می باشد.
محققان دریافتند که زوج هایی که حساب های مالی ادغام شده دارند، از کلمات دارای وابستگی بیشتری مانند «موافقم»، «ارتباط»، «دوست»، «مهربانی»، «گوش دادن» و «صلح» استفاده می نمایند.
گفتنی است که یافته های این مطالعه، ارتباط قوی تری میان مشارکت مالی و رضایت از روابط را در ایالات متحده و بریتانیا در مقایسه با ژاپن نشان داد.
"گاربینسکی" اظهار داشت: ما گمان می نماییم که این تفاوت به این علت است که ایالات متحده و بریتانیا فرهنگ های فردگرایی دارند، در حالیکه ژاپن دارای یک فرهنگ جمع گرا است.
وی ادامه داد: فرهنگ های فردگرایانه بر خودِ فرد و هویت «من» تمرکز دارند، در حالیکه فرهنگ های جمع گرایانه بر عضویت در گروه و هویت «ما» تمرکز دارند. از آنجاییکه اعضای فرهنگ های جمع گرا مانند ژاپن، از پیش عادت کرده اند که با هم به شکل موثر مشارکت داشته باشند، امکان دارد روابط آنها به اندازه زمانی که زوج های آمریکایی و بریتانیایی دارایی هایشان را با هم ترکیب می کنند، از این مورد متاثر نشود.
وی افزود: تحقیقات در این حوزه می تواند به شناسایی این که چه کسانی از مشارکت مالی بیشترین سود را می برند و همینطور خیلی از زوج ها کمک نماید تا تصمیم بگیرند که چگونه امور مالی خویش را سازماندهی کنند تا کیفیت روابط خویش را به حداکثر برسانند و در نهایت رفاه خویش را بهبود بخشند.
این مطالعه در مجله Personality and Social Psychology انتشار یافته است.




منبع:

1401/01/15
10:21:02
5.0 / 5
653
تگهای خبر: جت , دانش , كیفیت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۲
شاهبلاگ

شاه بلاگ

وبلاگ عمومی

shahblog.ir - حقوق سایت شاه بلاگ محفوظ است